donderdag 4 juli 2013

DIY Leather bag & bracelets

Ik hou van leer. Ik heb tal van kleuren, soorten en maten thuis liggen en daar ben ik vaak mee bezig. Ineens ontstond het idee om een mega shopper te maken. Niet een standaard tas, maar iets afwijkends. Daarom is het geen standaard formaat geworden. Hij is echt HUGE. En dat maakt hem zo leuk vind ik. 



Om nog even in de DIY sfeer te blijven.. Ik wou graag een armband maken zonder sluiting, die om elke hand en in elke vorm te buigen is. Het eerste resultaat is hieronder te zien. Dubbel leer op elkaar gestikt met boven en onder rondom ijzerdraad, zodat het buigbaar is. Op zich goed gelukt, maar het kon nog steviger dacht ik. 



..Daarom, dit maal met lood geprobeerd. En dat werkte. Er zit een smalle strook lood in deze armband, waardoor hij eindeloos te buigen en vormen is. Enig nadeel is dat de armband er wel zwaar van wordt. 



 En hieronder nog een exemplaar van lood, bekleed met leer. 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten